Verhuurders FAQ

Contact

Ik wil een boeking verplaatsen maar ik heb nog geen nieuwe datum?

Mocht een boeking niet kunnen plaatsvinden in de huidige periode, dan is het mogelijk om de boeking te verplaatsen naar een later moment, mits jij en de gast dit samen overeen gekomen zijn. Hiervoor hebben wij de nieuwe data nodig, een boeking dient namelijk altijd gekoppeld te zijn aan een periode. Je kunt het beste contact opnemen met de gast om samen een nieuwe periode af te spreken. Zodra je dit gedaan hebt, kun je de data van de boeking aanpassen. Voor meer informatie over hoe je dit zelf kunt doen, zie: Hoe verplaats ik een boeking? 

Weet de gast nog niet naar welke periode de boeking verplaatst kan worden? Dan is het ook mogelijk om een tijdelijke periode te bespreken met de gast. De boeking kan bijvoorbeeld verplaatst worden naar dezelfde periode, één jaar later. Zodra je een definitieve periode met de gast hebt kunnen bespreken, kan de boeking opnieuw door jou aangepast worden.


Belangrijk om te weten: Wanneer een boeking verplaatst wordt naar een nieuwe datum, kunnen de betalingen van de boeking helaas niet mee verplaatst worden. Dit betekent dat de gast de betalingen op de originele betaaldata voldaan moet hebben en dat jij op de originele aankomstdatum wordt uitbetaald. Wanneer je een borgsom hebt ingesteld die gasten bij de boeking betalen, dien je deze borgsom na de originele vertrekdatum af te handelen via ons systeem. Omdat de gast dan nog niet in jouw natuurhuisje verbleven heeft, kun je het beste de borgsom naar jezelf terugstorten. Dit doe je door bij de borgafhandeling €0 in te vullen. Zodra de gasten daadwerkelijk in jouw natuurhuisje verbleven hebben en alles in orde is, kun je de borgsom rechtstreeks naar de gasten terugstorten. De gast kan dan de juiste tenaamstelling en het desbetreffende IBAN nummer aan jou doorgeven. Voor meer informatie over het afhandelen van de borg via ons systeem, zie: Hoe betaal ik de borg uit?