Verhuurders FAQ

Contact

Hoe werkt het nieuwe prijsplan?

In het nieuwe prijsplan werken we met een 'Basisprijs' en met 'Aangepaste instellingen'. De basisprijs wordt automatisch ingesteld voor het gehele jaar. Wil je voor een bepaalde periode een andere prijs dan de basisprijs rekenen? Dan vul je voor die periode een aangepaste instelling in. 

In de nieuwe kalender wordt gewerkt met het blokkeren van aankomstdagen, in plaats van het blokkeren van nachten. Kunnen gasten bijvoorbeeld van 1 t/m 6 september niet aankomen, dan blokkeer je dus 1, 2, 3, 4, 5 en 6 september. 7 september blokkeer je niet, dit is weer een nieuwe aankomstdag. Gasten kunnen op 1 september wel vertrekken.

Werkte jij in het oude prijsplan met meerdere seizoenen? Alle seizoenen uit het oude prijsplan zijn op bovenstaande manier overgenomen. Er is een basisprijs ingesteld aan de hand van het seizoen dat de meeste dagen omvat. Vervolgens zijn jouw andere seizoenen ingesteld als aangepaste instellingen. 

Onder het kopje 'Tarieven' in jouw verhuurdersaccount, vind je de basisprijs terug. Meer informatie hierover staat uitgelegd in: Hoe werken de basisprijzen?

Onder het kopje 'Beschikbaarheid' vind je alle instellingen die horen bij de basisprijs, zoals het minimale en maximale aantal nachten en de aankomst- en vertrekdagen. Meer informatie hierover staat uitgelegd in: Hoe werkt mijn beschikbaarheid?

Onder het kopje 'Kalender' vind je de beschikbaarheidskalender terug. In de kalender staan bovenaan twee verschillende kopjes: 'Beschikbaarheid' en 'Configuratie'. In 'Beschikbaarheid' kun je periodes blokkeren en deblokkeren. In 'Configuratie' kun je de aangepaste instellingen invoeren/inzien. Werk je met verschillende seizoenen, dan vind je de aangepaste prijzen dus terug in de kalender onder 'Configuratie'. Meer informatie hierover staat uitgelegd in: Hoe stel ik afwijkende prijzen in?