Verhuurders FAQ

Contact

Wat gebeurt er als de gast annuleert?

Mocht een huurder niet reageren op jouw huurovereenkomst en je ontvangt geen aanbetaling, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Wij kunnen dan de huurder opvolgen om vervolgens alsnog de reservering om te zetten in een boeking. Indien de huurder annuleert nadat onze factuur verstuurd is, dan zal er geen provisie teruggestort worden. Houd hier dus rekening mee in jouw annuleringsvoorwaarden. Belangrijk is dat jouw annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn op de huurder. Onze annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing op jou als verhuurder.

Wanneer jouw natuurhuisje is aangesloten op het Online Betalings Platform, zijn de annuleringsvoorwaarden van Natuurhuisje.nl van kracht:

- Bij annulering binnen 24 uur zijn er geen kosten aan verbonden.

- Bij annulering tot de 42ste dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

- Bij annulering vanaf de 42ste tot de 28ste dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 60% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

- Bij annulering vanaf de 28ste dag tot de eerste verblijfsdag bedragen de annuleringskosten 90% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

- Bij annulering op de eerste verblijfsdag of later bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

Zodra de gasten een annuleringsverzoek indienen, wordt er aan de hand van de annuleringsvoorwaarden bepaald welke kosten van toepassing zijn. Ben jij aangesloten op het OBP-systeem, dan is het niet mogelijk jouw eigen betalingstermijnen te hanteren, omdat wij één en dezelfde procedure toepassen voor alle reserveringen. Hiermee hebben we gekeken naar een tussenweg tussen gasten en verhuurders om beide tegemoet te komen. Gasten vinden het vaak prettig om vooraf een bedrag te betalen (aanbetaling). Dit geeft een gevoel van zekerheid.