Verhuurders FAQ

Contact

Wat gebeurt er als de gast annuleert?

Mocht een gast niet reageren op de goedgekeurde boeking en er wordt ook geen aanbetaling gedaan, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Wij kunnen dan de gast persoonlijk opvolgen om vervolgens alsnog de reservering om te zetten in een boeking. Indien de gast annuleert nadat de boeking goedgekeurd is, er een aanbetaling is voldaan en de eerste 24 uur zijn verstreken, dan zal de aanbetaling niet teruggestort worden. Wij behouden dan de commissie, voor de door ons gemaakte kosten. Het bedrag wat overblijft, ontvang jij als verhuurder binnen enkele werkdagen, volgens de onderstaande annuleringsvoorwaarden.

 Als je jouw natuurhuisje via ons aanbied, dan zit je automatisch aangesloten op het Online Payment Platform. Hierdoor zijn de annuleringsvoorwaarden van Natuurhuisje.nl van kracht:

- Bij annulering binnen 24 uur zijn er geen kosten aan verbonden.

- Bij annulering tot de 42ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom voor de gast.

- Bij annulering vanaf de 42ste tot de 28ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 60% van de reissom voor de gast.

- Bij annulering vanaf de 28ste dag tot de eerste verblijfsdag bedragen de annuleringskosten 90% van de reissom voor de gast.

- Bij annulering op de eerste verblijfsdag of later bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom voor de gast..

Zodra de gasten een annuleringsverzoek indienen, wordt er aan de hand van de annuleringsvoorwaarden bepaald welke kosten van toepassing zijn. Hiermee hebben we gekeken naar een tussenweg tussen gasten en verhuurders om beide tegemoet te komen. Gasten vinden het vaak prettig om vooraf een bedrag te betalen (aanbetaling). Dit geeft een gevoel van zekerheid.

Bevestigt de gast de annulering en is deze daarmee definitief, dan wordt de geboekte periode automatisch weer vrijgegeven.