Verhuurders FAQ

Contact

Hoe kan ik periodes deblokkeren?

Heb je een periode in de kalender geblokkeerd, maar wil je deze weer beschikbaar maken? Dan doe je dit als volgt:

1. Login in jouw verhuurders account door rechtsboven op het profiel icoontje te klikken en klik vervolgens op inloggen.

2. Je komt gelijk uit in het verhuurdersoverzicht. Kies bij het betreffende natuurhuisje voor 'Bewerken'

3. Kies in het menu links voor 'Kalender'

4. Zorg dat de optie boven de kalender op 'Beschikbaarheid' staat.

In de kalender wordt gewerkt met het blokkeren van dagen, in plaats van het blokkeren van nachten. Kunnen gasten bijvoorbeeld van 1 t/m 6 september niet verblijven, dan blokkeer je dus 1, 2, 3, 4, 5 en 6 september. 7 september blokkeer je niet, dit is weer een nieuwe aankomstdag. Gasten kunnen op 1 september wel vertrekken.

5. Klik in de kalender op de periode die geblokkeerd is, maar die je vrij wilt geven.

6. Je krijgt nu de periode die geblokkeerd staat te zien, met de reden waarom je deze periode geblokkeerd hebt.

7. Omdat je de periode weer wilt verhuren, klik je aan de rechterkant op 'Verwijderen'

8. Je zal nu meteen zien dat de blokkade opgeheven is. Voor deze periode wordt nu standaard de basisprijs gerekend, mits je hier al een afwijkende prijs voor ingesteld had. Stond er een afwijkende prijs ingesteld, dan zie je de groene puntjes op de beschikbare dagen staan. Wil je de prijzen inzien of aanpassen? In Hoe stel ik afwijkende prijzen in? staat uitgelegd hoe je dit kan doen.