Informatie omtrent een Channel manager
Wat is een channel manager?
Een channel manager is een systeem dat gebruikt kan worden om prijzen en beschikbaarheid te beheren op één plek en zo te linken aan verschillende platformen. Er zijn een hoop verschillende channel managers, bijvoorbeeld Room Raccoon, Maxxton, Qenner, Toomy Booking Support en 123Boeken. Deze koppeling maakt het mogelijk om de beschikbaarheid tussen deze boekingskanalen real-time te synchroniseren. Dit betekent dat de periodes van gemaakte boekingen real-time worden geblokkeerd op alle andere platforms. Daarnaast vul je bij je channel manager je prijzen in, deze worden dan automatisch doorgevoerd naar andere platforms.
*Maak je gebruik van Smoobu? Dan wordt alleen de beschikbaarheid overgenomen. De prijzen dien je dan handmatig in te vullen in de advertentie.
Hoe kan ik mijn channel manager koppelen aan Natuurhuisje?
Wanneer je naar je advertentie toegaat, kun je bij 'algemeen' je channel manager koppelen. Je ziet daar onderstaande melding staan, klik hierbij op 'Koppel channel manager'.
Vervolgens zie je een lijst met de verschillende channel managers. Kies hieruit de channel manager die jij gebruikt en klik op 'Vraag koppeling aan'.
Belangrijk: Vul dit alleen in als je al samenwerkt met een channel manager en je prijzen én beschikbaarheid via je channel manager invult! Na de aanvraag voor een koppeling kan je al je prijzen en blokkades die je bij ons ingesteld tijdelijk niet meer aanpassen. Bij een geslaagde koppeling worden al je configuraties en blokkades verwijderd. Dit kan niet meer ongedaan gemaakt worden.
Nadat je hebt geklikt op 'Vraag koppeling aan', krijg je nog een pop-up ter controle. Indien je meerdere advertenties hebt, wordt voor alle advertenties de koppeling aangevraagd en de prijzen en beschikbaarheid vervangen. Klik vervolgens op 'Vervang huidige gegevens' om de aanvraag te bevestigen.
Je kunt nu verder met het invullen van de verdere gegevens in de advertentie zoals bijvoorbeeld je foto's.
Neem contact op met je desbetreffende channel manager om te zorgen dat de koppeling met Natuurhuisje gerealiseerd kan worden.
Wanneer alles goed is ingesteld in samenwerking met channel manager zorgen wij dat het aan onze kant goed is ingesteld en de juiste gegevens doorkomen.
Zodra de juiste gegevens doorkomen en de koppeling is gemaakt met je channel manager, ontvang je van ons een bevestigingsmail.
Bij het kopje 'tarieven' worden je prijzen overgenomen vanuit je channel manager. Je kunt bij ons nog wel instellen of en welke extra kosten er gerekend worden en of je een prijs per persoon wilt rekenen. Meer informatie omtrent het instellen van een prijs per persoon kun je hier vinden. Op deze pagina staat meer uitgelegd omtrent de extra kosten. Reken je een borg? Dan kan dit ook ingesteld worden bij de 'tarieven'.
Bij 'beschikbaarheid' worden de mogelijke aankomst- en vertrekdagen en de verblijfsduur overgenomen vanuit je channel manager. De aankomst- en vertrektijd dien je nog wel bij ons in te voeren. Daarnaast kun je aangeven hoe veel dagen voor aankomst er geboekt kan worden en wat je beschikbaarheidslimiet is. Ook kun je ervoor kiezen om boekingen automatisch goed te laten keuren of niet.
Je kalender wordt geheel beheerd door je channel manager. Indien je hierin wijzigen wil aanbrengen, dien je dit te doen bij je channel manager. Om deze reden is je kalender niet inzichtelijk bij Natuurhuisje.