Verhuurders FAQ

Contact

Gasten willen hun verblijf omboeken, wat nu?

In verband met de huidige situatie met het Coronavirus zullen er veel gasten zijn die jou als verhuurder benaderen over de mogelijkheid voor het verplaatsen van de boeking naar een latere datum. Buitenom de situatie met het Coronavirus zullen er ook gasten zijn die voor andere redenen vragen of het mogelijk is om een boeking te verplaatsen. Je bent als verhuurder niet verplicht om een boeking te verplaatsen, echter waarderen de gasten het vaak wel wanneer je dit doet. 

Indien jij het akkoord bent met een verplaatsing kunnen jullie onderling een nieuwe datum bespreken. De nieuwe datum zal afhangen van jouw beschikbaarheid en die van de gast. Indien je een boeking hebt die nog niet betaald is of een openstaande boeking hebt die verplaatst moet worden kan je dit wel zelf doen, zie Hoe verplaats ik een boeking? 

Wanneer de datum van een boeking aangepast is zullen de automatische mailtjes wel op de oude data verstuurd worden, maar dat zou geen probleem moeten zijn. De betalingen en borg dienen ook op de originele data afgehandeld te worden. Als je de borg op €0 zet, wordt de borg aan jou uitbetaald en kunnen jullie het verder onderling afhandelen. Aangezien wij geen inzicht hebben in de bankgegevens van de gasten kan je het het rekeningnummer en de tenaamstelling van de gasten direct bij hen opvragen. Wanneer een boeking verplaatst wordt wordt de beschikbaarheidskalender op onze website ook automatisch weer bijgewerkt en wordt de oude datum gelijk weer vrijgegeven.