Verhuurders FAQ

Contact

Hoe kan ik periodes blokkeren?

Het blokkeren van periodes, omdat deze bijvoorbeeld verhuurd zijn via een andere website of omdat jij zelf gaat genieten in jouw natuurhuisje, kan als volgt:

1. Login in jouw verhuurders account door rechtsboven op het profiel icoontje te klikken en klik vervolgens op inloggen.

2. Ga naar 'Mijn natuurhuisjes'


3. Kies bij het betreffende natuurhuisje voor 'Bewerken'

4. Kies in het menu links voor 'Kalender'

5. Zorg dat de optie boven de kalender op 'Beschikbaar' staat.

In de kalender wordt gewerkt met het blokkeren van dagen, in plaats van het blokkeren van nachten. Kunnen gasten bijvoorbeeld van 1 t/m 6 september niet verblijven, dan blokkeer je dus 1, 2, 3, 4, 5 en 6 september. 7 september blokkeer je niet, dit is weer een nieuwe aankomstdag. Gasten kunnen op 1 september wel vertrekken.

6. Klik op de startdatum in de kalender. Heb je een datum geselecteerd, dan wordt deze groen.

7. Selecteer een einddatum, je krijgt nu het volgende scherm te zien:

8. Je dient nu in het rechter gedeelte de reden van blokkeren op te geven. Zo weet  jij in de toekomst nog precies waarom je deze periode geblokkeerd hebt.

9. Klik op 'Opslaan' en de periode is geblokkeerd!

Gasten kunnen nu dus niet aankomen op 9 t/m 16 juli. 9 juli kunnen gasten nog wel vertrekken. 17 juli kunnen er weer nieuwe gasten aankomen. 

Wil je later inzien waarom je een periode ook alweer geblokkeerd hebt? Dan klik je op de geblokkeerde periode en zie je meteen staan dat de periode geblokkeerd is voor eigen gebruik.