Verhuurders FAQ

Contact

Wat kan je verwachten van de channel manager koppeling met Smoobu?

Wat is Smoobu?

Smoobu is een channel manager waarmee verschillende boekingskanalen met elkaar worden verbonden. Deze koppeling maakt het mogelijk om de beschikbaarheid tussen deze boekingskanalen real-time te synchroniseren. Dit betekent dat de periodes van gemaakte boekingen real-time worden geblokkeerd op alle andere platforms. Smoobu kan ook worden gebruikt voor algemeen beheer, zoals het vaststellen van prijzen of de duur van verblijven.

In dit artikel lees je wat je kan verwachten van de koppeling met Smoobu en welke functionaliteiten zijn ondergebracht bij Natuurhuisje.


Waar zie ik de boekingen van Natuurhuisje in Smoobu?

Kalender

Je kan de boekingen van Natuurhuisje herkennen aan de paarse kleur in de kalender. De hokjes van de prijzen zijn leeg, omdat de prijzen van Smoobu nog niet gesynchroniseerd worden met de kalender van Natuurhuisje. 


Boekingen

In de weergave "Boekingen" zijn alle boekingen via Natuurhuisje weergegeven met het logo van Natuurhuisje. Als dit niet het geval is en de boeking in plaats daarvan als "website" is gemarkeerd, dan is de portal-ID van Smoobu niet correct is ingevoerd in de advertentie van het natuurhuisje. In de volgende link wordt uitgelegd hoe je Smoobu correct kunt koppelen.

Cockpit

Ook in de cockpit zijn de boekingen van Natuurhuisje te herkennen aan de paarse kleur. De cockpit weergave biedt bovendien een overzicht van de boekingen van de andere gekoppelde platforms.


Annuleren van boekingen

Als je een boeking op Smoobu annuleert, wordt deze niet automatisch geannuleerd op Natuurhuisje.

Neem contact op met onze klantenservice, want de boekingen in ons systeem kunnen niet zelfstandig geannuleerd worden.

Contactgegevens:

Tel.: +31(0)85 888 3337

Mail: info@natuurhuisje.nl

Ma t/m Vr: 09:00-17:00 



Wat is nog niet mogelijk met Smoobu?

Zoals hierboven vermeld, kunnen de op Smoobu ingestelde prijzen niet automatisch worden doorgevoerd op Natuurhuisje. Deze kunnen echter wel in je profiel op Natuurhuisje worden ingesteld. De uitleg hiervan vind je hier.

De prijzen omvatten ook de duur van het verblijf en de aankomst- en vertrekdagen. Deze kunnen dus ook niet worden gesynchroniseerd, maar wel zelfstandig worden ingevoerd via Natuurhuisje.

Op Smoobu kan je ook geen berichten van gasten ontvangen. Als een gast contact wil opnemen, gebeurt dat via Natuurhuisje.